Titre de la ressource : Ecological Analysis of the Conditions Surrounding the Inclusion of Students with Behavioural Difficulties in Primary School

Type de ressource : Communication

2019_Verret-HICE-2019-poster27112018-VF.pdf

Public cible :
Enseignants
Intervenants scolaires
Direction d'école

Niveau scolaire visé :
Primaire

Mots-clés :
Collaboration famille-école
Comportements extériorisés
Gestion de classe
Inclusion scolaire/Diversité à l'école
Stratégies d'adaptation
Stratégies/Interventions

Auteur(s) de la ressource : Verret, C., Gaudreau, N., Massé, L. and Nadeau, M.F.

Année(s) de publication : 2019

Référence :

Verret, C., Gaudreau, N., Massé, L. and Nadeau, M.F. (2019, 6 janvier). Ecological Analysis of the Conditions Surrounding the Inclusion of Students with Behavioural Difficulties in Primary School. Poster session of the 17th Annual Hawaii International Conference on Education, Honolulu, Hawaï, USA.