Titre de la ressource : Classroom Behavior Management: The Effects of Inservice Training on Elementary Teachers' Self-Efficacy Beliefs.

Type de ressource : Article scientifique

Public cible :
Enseignants

Niveau scolaire visé :
Préscolaire
Primaire
Secondaire
Formation professionnelle

Mots-clés :
Comportements extériorisés
Comportements intériorisés
Comportements prosociaux
Gestion de classe

Description de la ressource : We examined a training program in classroom management in relation to the efficacy beliefs of elementary school teachers. The training program used a quasi-experimental design with a waitlist control group. Twenty-seven elementary school teachers in the greater Quebec City area participated. The repeated measures ANOVA results revealed positive effect of the program on teachers’ personal teaching efficacy beliefs, and in the teachers’ perceived self-efficacy in managing difficult behaviours in the classroom.

URL, DOI : https://doi.org/10.7202/1020976ar

Auteur(s) de la ressource : Gaudreau, N., Royer, É., Frenette, É., Beaumont, C. & Flanagan, T.

Référence :

Gaudreau, N., Royer, É., Frenette, É., Beaumont, C. & Flanagan, T. (2013). Classroom Behavior Management: The Effects of Inservice Training on Elementary Teachers' Self-Efficacy Beliefs. McGill Journal of Education,48(2), 359-382. doi : 10.7202/1020976ar


Cours :
ENP-2010 Élèves en difficulté de comportement : intervention (1er cycle)
PPG-7022 Conduites agressives à l'école (2et 3e cycles)
PPG-7044 Troubles de comportement: perspectives d'intervention (2et 3cycles)
PPG-7059  Gestion des comportements difficiles en formation professionnelle et au collégial (2e et 3e cycle)